Heb je weleens goed rondgekeken in Vianen??? Dan is je vast wel opgevallen dat er nog heel veel oude gebouwen staan. Vianen is een middeleeuwse stad en ondanks het feit dat er veel vernieuwd is, is dit toch nog heel herkenbaar.

De leerlingen kruipen in de huid van Gijsbert, een jongen die 650 jaar geleden in Vianen woonde. Zij onderzoeken hoe hij woonde, wat hij at en hoe het er in een middeleeuwse stad aan toeging. In het museum bekijken zij de historische objecten, maken een stadswandeling en onderzoeken straatnamen en oude meetmethoden.

Het project bestaat uit een digitaal lesprogramma. Er worden drie lessen in de klas gegeven en één les in het museum.

Wij plannen deze lessen het liefst in op een maandag,

Heeft u belangstelling, dan kunt u contact opnemen met: educatie@stedelijkmuseumvianen.nl